תעודה גמולוגית ליהלום

תוכן עניינים

כמו שנאמר, "יהלום הוא לנצח". אבל איך אתם יכולים להיות בטוחים שהיהלום שאתם רוכש הוא באמת אבן חן איכותית ויקרה? כאן נכנסת לתמונה תעודה גמולוגית. במאמר זה נדון בחשיבותה של תעודה גמולוגית ליהלומים, במעבדות ההסמכה המובילות ובגורמים התורמים לציון יהלום. כולם יודעים שיהלומים הם דבר שלא רואים בכל יום. תהליך הייצור שלהם הוא ייחודי בעולם כולו, ואין עוד דרך שבה ניתן לייצר את האבנים הקסומות האלו. אבנים כל כך שונות בנוף דורשות התייחסות שונה, אך האם ידעתם שיש יהלומים שמגיעים עם תעודה משלהם? תעודה גמולוגית ליהלום היא דרישה די בסיסית בכדי לוודא את ערכו של היהלום. 

מהי תעודה גמולוגית?

תעודה גמולוגית, המכונה גם דו"ח דירוג יהלומים או הסמכת יהלומים, היא מסמך המונפק על ידי מעבדה גמולוגית עצמאית, צד שלישי, המעריכה ומוודאת את איכותו ומאפייניו של יהלום. התעודה כוללת מידע חיוני על חיתוך היהלום, צבעו, הניקיון ומשקל הקראט – המכונה בדרך כלל 4Cs – כמו גם תכונות רלוונטיות אחרות כגון פלואורסצנטי, סימטריה וליטוש. תעודה גמולוגית ליהלום מצורפת לכל יהלום (או תכשיט המשובץ ביהלום אמיתי) אשר מפרטת ומציגה את התכונות השונות ופירוט הרכב החומרים של אותו יהלום. התעודה יכולה להיות מופקת רק על ידי גמולוג מוסמך, וכל אדם אשר רוכש יהלום זכאי להחזיק בה.  חלק מהפרמטרים שחייבים להופיע בכל תעודה הם סוג היהלום, משקלו, דירוג הניקיון והצבע שלו, מהי רמת החיתוך שלו, צורת היהלום, מהו עומק היהלום ועוד.

מדוע תעודה גמולוגית חשובה?

תעודה גמולוגית מספקת מספר יתרונות הן לקונים והן למוכרים:

  • הבטחת איכות – תעודה ממעבדה מוכרת מבטיחה שהיהלום נבדק ביסודיות על ידי גמולוגים מומחים שקבעו את איכותו על סמך קריטריונים אובייקטיביים וסטנדרטיים. זה מבטיח שתקבל יהלום התואם את האיכות שפרסם המוכר.
  • אמון בערך – יהלום מאושר בדרך כלל יקבל מחיר גבוה יותר מאשר יהלום לא מאושר באיכות דומה, שכן הקונים יכולים לסמוך על כך שמאפייני האבן הוערכו במדויק. זה יכול גם להגדיל את ערך המכירה החוזרת של היהלום שלכם.
  • הגנה מפני הונאה – תעודות מסייעות בהגנה מפני רכישת יהלום סינטטי או מטופל הנמכר כאבן טבעית ולא מטופלת. הם גם משמשים כהגנה מפני רכישת יהלום עם תכלילים או פגמים שלא נחשפו שיכולים להשפיע על ערכו ועמידותו.

סוגי תעודות גמולוגיות

על מנת לקבוע את ערכו האמיתי של יהלום יש צורך בתעודה גמולוגית, תעודה המוענקת על ידי בעל מקצוע שיודע להגיד כמה היהלום שווה ומהו הדירוג שלו. חשוב לדעת שגם בעולמות הגמולוגיה יש מקומות נחשבים יותר ונחשבים פחות. היהלום שבכתר בעולמות התעודות הגמולוגיות הוא תעודה גמולוגית GIA. ישנם ארבעה סוגים מוכרים ומורשים של תעודות גמולוגיות: תעודה גמולוגית GIA, תעודה גמולוגית CGL, תעודה גומולוגית IGL ותעודה גמולוגית SGL, כשהעיקרית היא תעודת GIA ולפניכם הפירוט – 

תעודת גמולוגית GIA –

תעודה גמולוגית GIA היא תעודת איכות שניתנת על ידי מכון GIA, המכון הגמולוגי האמריקאי. המכון הגמולוגי ועובדיו נחשבים לאחד מהמקומות המדויקים והאמינים ביותר בעולמות היהלומים, מה שמוביל בעלי יהלומים רבים לשלוח את רכושם לבדיקה דווקא אצלם. המכון דוגל בשיטות הבדיקה המתקדמות ביותר, והוא מבצע את עבודתו ללא נטייה ובצורה הכי שקופה שאפשר. יהלום בעל תעודה גמולוגית GIA הוא יהלום שהצליח לעבור את תנאי הסף הקפדנים שלהם וקיבל את תו האיכות של המכון, תו שלא כל יהלום יכול לקבל.

מה תעודת יהלומים GIA נותנת?

הדבר החשוב ביותר שתעודת יהלומים GIA יכולה לתת לכם הוא את הביטחון שרכשתם יהלום אמיתי ואיכותי. בתוך תעודת יהלומים GIA תוכלו למצוא פירוט מדויק של כל מאפייני היהלום שלכם: הגודל שלו, רמת הניקיון שלו ( דבר המשפיע בצורה ניכרת על תו האיכות שלו ), צבע היהלום, רמת החזרת הברק שלו ועוד נתונים חשובים נוספים. התעודה מייצגת את העובדה שיהלום שלכם נבדק על ידי אנשי המקצוע המובילים בתחום העולמי וקיבל את האישור שלהם על כך שמדובר ביהלום אמיתי ואיכותי.

אנחנו ב-"ODEYA" שמחים להציע ללקוחות שלנו תכשיטי יהלום בעלי תעודת יהלומים GIA שמבטיחים איכות, יוקרה ויופי אין סופי. כשאתם מחפשים תכשיט יהלום איכותי שישמח את האנשים היקרים שלכם, חשוב שלא להתפשר ולבחור ביהלומים שקיבלו תו איכות עולמי. באתר ובחנות שלנו תוכלו למצוא מגוון רחב של תכשיטי יהלומים המצורפים ביהלומים בעלי תעודת יהלומים GIA שיבטיחו לכם יהלומים עמידים שיוכלו לקבל מקום בלב שלכם לאורך שנים רבות.

תעודה גמולוגית CGL 

האותיות CGL הן ראשי תיבות המייצגות את המכון הגמולוגי המוסמך האירופאי. מדובר במעבדה גמולוגית בין לאומית המעסיקה עשרות גמולוגים מסומכים במדינות שונות ברחבי העולם. המעבדה מתמחה בהענקת שירותי הצעות מחיר לתכשיטי יהלום, לימוד גמולוגיה מתקדם, שירותי אבחון יהלומים ועוד. הדירות של תעודה זו הוא גבוהה מאוד ביחסית לתעודות אחרות.

תעודה גמולוגית IGL

האותיות IGL הן ראשי תיבות המייצגות את שירותי המעבדה הבינלאומיים לגמולוגיה. תעודה גמולוגית igl היא תעודה מדויקת ואמינה, המבוססת על מערכת דירוג המשמשת עסקים שונים ברחבי העולם. תעודה של igl היא תעודה שתשאיר אתכם בראש שקט.

תעודה גמולוגית SGL 

SGL היא מעבדה גמולוגית שוויצרית הפועלת בתחומה כבר למעלה מ-20 שנה. התעודות הגמולוגיות שהחברה מפיקה מוכרת אצל יצרני תכשיטים ויהלומים רבים בעולם, שבוחרים לפעול אך ורק איתם. תעודה גמולוגית של sgl מבטיחה לכם אבחון מדויק של היהלום, בעקבות השימוש שהיא עושה במכשור המתקדם ביותר שקיים בשוק.

מיהו גמולוג מוסמך?

גמולוג מוסמך הוא אדם אשר למד לאורך שנים ורכש את הכלים בכדי להעריך בצורה המדויקת ביותר את ערכו של יהלום מסוים. הגמולוג יבחן את כלל הפרמטרים המרכיבים את היהלום, הנקראים גם "תכלילים", ובעזרת סיכום שלהם יוכל להגיד מהו שווי היהלום ומהו מחיר השוק שצריך לדרוש בעבורו. גמולוג מוסמך שמבצע את עבודתו נאמנה יבחן האם קיימים פגמים ביהלום, וככל שישנם יותר פגמים כך שווי היהלום ירד.

אילו תכשיטים המכילים יהלומים צריכים להגיע עם תעודה גמולוגיות?

זוהי נקודה שישראלים רבים לא מודעים אליה, וחבל שכך. לא משנה מהו תכשיט היהלום אותו אתם רוכשים, צמיד, טבעת אירוסין או כל תכשיט אחר משובץ יהלומים, זוהי זכותם המלאה לקבל את התעודה הגמולוגית שלו. חשוב לדעת שהתעודה הגמולוגית מגיעה לכם ללא קשר לתכשיט עצמו. כלומר, גם אם התכשיט עצמו עשוי זהב אמיתי, כסף או ציפוי – אין הדבר משפיע על התעודה הגמולוגית של היהלום שלכם. בכדי שתוכלו לדעת שרכשתם תכשיט יהלום מקורי, חשוב להתעקש על קבלת תעודה גמולוגית ליהלום.

 

אנחנו ב-"ODEYA" שמחים להציע ללקוחות שלנו מגוון רחב של תכשיטי יהלומים המגיעים עם תעודה גמולוגית. החנות שלנו, הממוקמת בלב הבורסה ליהלומים ברמת גן, עובדת עם גמולוג מוסמך שמאשר את כל היהלומים שאנו משתמשים בהם. במידה ויש לכם עוד שאלות או שאתם מתלבטים בין התכשיטים השונים, אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר בטלפון: 073-3839527.

מכירים מישהו שתוכן זה רלוונטי עבורו? נשמח אם תשתפו!
WhatsApp
Facebook
עגלת קניות0
אין מוצרים בעגלה
סגור תצוגה מקדימה
0