יהלום מטופל

יהלומים משופרים בניקיון הם יהלומים שלרוב הם יהלומים ש"היו להם" פגמים גלויים לעין. כלומר, בדרך כלל מדובר באבנים עם רמת בהירות של- I1, I2 או I3, ומכיוון שאף אחד לא רוצה יהלום עם תכלילים או פגמים "נראים לעין", תכשיטן או אדם עם האבן הזו יעברו "טיפול" נעשה בלתי נראה לעין בלתי מזוינת. הטיפול דומה לרעיון כמו שאם אי פעם פיצחת שמשה, במקום להחליף את כל השמשה, השיפוצניק פשוט "ממלא את הסדק". יהלומים עם ניקיון מוגברת ידועים גם בשם יהלומים "מילוי שברים". בגרפיקה למטה יש דוגמה מצוינת בדיוק על מה שאני מדבר עליו. התמונה משמאל היא צילום מיקרוגרף של יהלום שרכשנו והיה לו עין גדולה למדי הנראית לעין. לאחר מילוי חוסר השלמות וטיפול בו, ההכללה הפכה לבלתי נראית לראייה האנושית. יהלומים מטופלים הופכים פופולריים יותר ויותר בתעשיית התכשיטים. יהלומים אלו עוברים תהליך של טיפול כדי לשפר את המראה שלהם או לשנות את צבעם. עם זאת, יש כמה דברים שחשוב לדעת על יהלומים מטופלים לפני שקונים אחד.

איך ניתן לדעת אם מדובר ביהלום מטופל ?

האם מדובר ביהלום מטופל, זה משהו שעל התכשיטן לגלות לצרכן בנקודת המכירה או שהצורף צריך לחשוף בפניכם לפני המכירה. אם העסקה נשמעת טוב מכדי להיות אמיתית, אל תפחדו לשאול אם היהלום עבור שיפור והינו יהלום מטופל. תכשיטנים רבים שמוכרים את היהלומים האלה לא ממהרים לחשוף את המידע הזה בפניכם. כאשר חלק מהיהלומנים יצרפו תעודה מעודכנת ליהלומים שעברו טיפול.

כיצד "מטפלים" ביהלום?

ישנם מספר סוגים של טיפולי יהלומים, כולל טיפול בחום, הקרנה ומילוי שברים: קידוח בלייזר, טיפול בחום ומילוי שברים. טיפול בחום כולל חימום היהלום לטמפרטורות גבוהות כדי לשפר את צבעו ובהירותו. הקרנה משתמשת בקרינה כדי לשנות את צבע היהלום. מילוי שברים כרוך במילוי הסדקים והתכלילים ביהלום בחומר לשיפור הבהירות שלו.

יהלומים שנקדחו בלייזר הם אבנים שחלק מהפגמים שלהן הוסרו על ידי שריפתן בלייזר. ההליך כולל קידוח תעלות מיקרוסקופיות באבן כדי להגיע לתכלילים שיש לנקות. מילוי שברים הוא תהליך שבאמצעותו ממלאים את התעלות שנוצרות בקידוח בלייזר בחומר דמוי גביש על מנת להפוך את המנהרות הללו לפחות נראות לעין, מה שמעניק לאבן מראה יותר מלוטש.  הליך זה מיושם גם כדי להסתיר כמה סדקים או סדקים טבעיים בולטים יותר בתוך היהלום.

שיפורים לעומת שינויים

חשוב להבין את ההבדל בין שיפורים ושינויים כשמדובר ביהלומים מטופלים. שיפורים הם טיפולים המשפרים את המראה הטבעי של היהלום, כמו טיפול בחום או מילוי שברים. שינויים הם טיפולים המשנים את המראה הטבעי של היהלום, כגון הקרנה. יהלומים משופרים בדרך כלל מקובלים יותר בתעשייה מאשר יהלומים שעברו שינוי.

גילוי נאות

בקניית יהלום מטופל, חשוב לוודא שהמוכר יחשוף את הטיפול שעבר היהלום. זה לא רק אתי אלא גם נדרש על פי חוק במדינות מסוימות. דאגו לבקש מהמוכר תעודת מקוריות הכוללת מידע על כל טיפול שהיהלום עבר.

ערך

ערכו של יהלום מטופל יכול להיות מושפע מהטיפול שהוא עבר. בעוד שטיפולים מסוימים עשויים לשפר את מראה היהלום, הם יכולים גם להוריד את ערכו. לדוגמה, ייתכן שיהלום שעבר שינוי אינו שווה ערך כמו יהלום טבעי, בעוד שיהלום שעבר מילוי שברים עשוי להיות פחות יקר מיהלום שלא עבר כל טיפול.

לְטַפֵּל

יהלומים מטופלים עשויים לדרוש טיפול מיוחד כדי לשמור על המראה שלהם. לדוגמה, יהלום שעבר מילוי שברים עשוי להיות מועד יותר לנזק אם הוא נחשף לחום או לחץ. הקפד לשאול את המוכר לגבי דרישות טיפול מיוחדות עבור היהלום המטופל שאתה שוקל. יהלומים מטופלים יכולים להיות אופציה מצוינת למי שרוצה לקבל מראה של יהלום איכותי יותר מבלי לשבור את הכיס. עם זאת, חשוב להבין את סוגי הטיפולים הזמינים, את ההבדל בין שיפורים ושינויים, ואת חשיבות החשיפה. על ידי הקפדה על הנחיות אלו וטיפול נכון ביהלום המטופל שלך, תוכל ליהנות מיופיו במשך שנים רבות.

מכירים מישהו שתוכן זה רלוונטי עבורו? נשמח אם תשתפו!
WhatsApp
Facebook
עגלת קניות0
אין מוצרים בעגלה
סגור תצוגה מקדימה
0