יהלום שחור – כל מה שצריך לדעת

תוכן עניינים

יהלום שחור הוא אחד הסוגים הקשים ביותר של יהלום טבעי. הוא נחשב לצורה לא טהורה של יהלום. אשר נוצרת בצפיפות גבוהה, מיקרו-נקבובית של יהלום רב גבישי המורכב מיהלום, גרפיט ופחמן אמורפי, עם משקעים גבישיים קלים הממלאים נקבוביות ותכלילי מתכת. את היהלום השחור ניתן למצוא בעיקר במרבצי סחף, שם הוא בולט ביותר באזורי קו המשווה, כגון הרפובליקה המרכז אפריקאית ובברזיל. 

שם נמצאו הרוב המכריע של יהלומים שחורים. צבעו הטבעי הוא שחור או אפור כהה, והוא נקבובי יותר מיהלומים אחרים. יהלומים שחורים הם בין הצבעים הפופולאריים ביותר בשוק של יהלומים צבעוניים. למרות שיהלומים שחורים כל כך פופולאריים, יש הרבה מידע מוטעה ותפיסה שגויה אודותיהם. נתחיל בתשובה לשאלה הבסיסית מכולן:

יהלום שחור

האם יהלומים שחורים הם יהלומים אמיתיים?

אם אתם מתכוונים לשאול אם יש יהלומים שצבעם שחור אז התשובה היא בהחלט כן – יהלומים שחורים הם יהלומים אמיתיים! עם זאת, ישנם מספר סוגים של יהלומים שחורים. יש יהלומים שחורים מעשה ידי אדם, יש יהלומים שחורים טבעיים ויש יהלומים שחורים מטופלים.

 כולם יהלומים אמיתיים אבל יש הבדל עצום בין סוגי היהלומים השחורים השונים ואם אתם מתכננים לקנות אחד, כדאי שתדעו שיש גם הבדל עצום בערך שלהם, בהתאם לסוג היהלום.

 למרות שזו נשמעת כמו שאלה פשוטה ובסיסית, לשאול אנשים שונים בתעשיית היהלומים "מהו יהלום שחור?" יביא למספר תשובות שונות. העובדה היא שיש שלושה סוגים של יהלומים שחורים ואיתם יש שלושה מחירים של יהלומים שחורים: הסוג הראשון הינו יהלומים שחורים טבעיים – הנקראים גם יהלומים שחורים מפוארים וקרבונדוס.

 הסוג השני הוא יהלומים שחורים מעשה ידי אדם והסוג השלישי, של יהלומים שחורים מטופלים שהם אלו שרוב האנשים מתייחסים אליהם. כאשר הם מדברים על יהלומים שחורים.

ההבדלים בין הסוגים השונים של יהלומים שחורים

1) יהלומים שחורים טבעיים – יהלומים שחורים טבעיים הם למעשה יהלומים שונים למדי מיהלומים צבעוניים אחרים.

 בעוד שיהלומים בצבע טבעי "רגילים" מקבלים את צבעם עקב זיהומים הנדבקים אליהם בתהליך היווצרותם (למשל בורון גורם ליהלומים כחולים), יהלומים שחורים דומים ליהלומים לבנים שיש להם כמות גבוהה במיוחד של תכלילים, אשכולות של גרפיט בתוכם. עד כדי כך שהם פשוט מקבלים את הצבע השחור.

2) יהלומים שחורים מטופלים – הם יהלומים לבנים רגילים אשר לרוב הם בעלי ערך נמוך במיוחד בשל כמות התכלילים הגבוהה בהם.

 מכיוון שיש  בעזרת טיפולים כמו הקרנה או חום. מאחר וליצירת יהלומים שחורים מסוג זה נעשה שימוש ביהלומים ל להם כל כך הרבה תכלילים, כיהלומים לבנים השימוש היחיד בהם הוא כיהלומים בשימוש תעשייתי. 

אשר נוצרים בעזרת טיפולים כמו הקרנה או חום. מאחר וליצירת יהלומים שחורים מסוג זה נעשה שימוש ביהלומים לבנים "חסרי תועלת", אלו הם הסוג הזול ביותר של יהלומים שחורים

3) יהלומים שחורים מעשה ידי אדם / מעבדה / סינתטיים / סימולנטים – אינם יהלומים במובן הרגיל של המילה.

 יהלומים שיוצרו במעבדה נחשבים למאוד יקרים. ולכן במקרה של יהלומים שחורים, אין שוק ליהלומים שפותחו במעבדה, כנראה בגלל שזה לא כלכלי לעומת יהלומים שפותחו במעבדה, יהלומים סימולנטים / סינתטיים. הם זולים במיוחד.

האם יהלומים שחורים יקרים?

עלות היהלום השחור נקבעת לפי הגודל, סוג ומקור היהלום. יהלומים שחורים מפוארים וקרבונדוס, נחשבים שניהם לנדירים ביותר.

 רק אחד מכל 10,000 יהלומים טבעיים הם יהלומים צבעוניים ורק חלק מיהלומים הצבעוניים הללו הם שחורים. בגלל המחסור שלהם, יהלומים שחורים טבעיים וקרבונדו הם מהיהלומים הנחשקים והיקרים ביותר.

 רוב היהלומים השחורים בשוק מטופלים בחום, והם קלים יותר להשגה, מיהלומים שהם שחורים באופן טבעי.

 יהלומים שחורים שנוצרו במעבדה הם גם זולים יותר מאשר הטבעיים. מכיוון שהם גדלים עם הצבע שכבר נמצא בהם, הם עמידים בדיוק כמו יהלומים טבעיים. ללא קשר למקור, ערכו של יהלום שחור מבוסס על אותם קריטריונים כמו כל היהלומים לפי מודל  ה-4C: ניקיון, חיתוך, צבע וקארט.

מכירים מישהו שתוכן זה רלוונטי עבורו? נשמח אם תשתפו!
WhatsApp
Facebook
עגלת קניות0
אין מוצרים בעגלה
סגור תצוגה מקדימה
0