מה ההבדל בין יהלום מעבדה ליהלום טבעי?

תוכן עניינים

אז – מה זה יהלום מעבדה? יהלומי מעבדה הם יהלומים שגדלו במעבדה, הם אמיתיים ממש כמו יהלום שנכרה מכדור הארץ.מלבד העובדה שהם "נולדו" במקום אחר, למעשה אין אף הבדל בין יהלום מעבדה ליהלום רגיל, ויש להם את אותן תכונות כימיות, פיזיקליות ואופטיות. מה עוד כדאי לדעת על יהלומי מעבדה? היכן רוכשים אותם ומה חשוב לדעת לפני שמתחדשים בנוצץ היפהפה הזה? אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר!

מה ההבדל בין יהלום מעבדה ליהלום טבעי

הטרנד העולה – שלגמרי כאן כדי להישאר

בשנים האחרונות הפכו יהלומי מעבדה לבחירה פופולרית מאוד עבור אנשים רבים ברחבי העולם. זוהי בחירה ירוקה ובת קיימא המככבת בהצעות נישואין רבות ובשלל תכשיטים יפהפיים, ועל אף שבתחילה היו כמה זוגות גבות שהורמו לנוכח ה"תופעה" כשהם תוהים כיצד מעבדה ורומנטיקה הולכים יחד, מחקר קטן יעלה בפניכם את המסקנה המתבקשת: זוהי לגמרי אפשרות שלא רק כאן כדי להישאר, אלא רק תלך ותתעצם. היום ניתן למצוא יהלומי מעבדה במקומות מתמחים ברחבי הארץ, ומומלץ בחום לבדוק כראוי את המקום בו אתם מתחדשים באחד כך שיהיה איכותי וללא רבב

מהו יהלום שנוצר במעבדה?

יהלום שגדל במעבדה הוא יהלום שנוצר בסביבת מעבדה מבוקרת. באמצעות שימו במגוון שיטות מדעיות, דוגמת שקיעת אדים כימית (CVD) אוHigh Pressure High Temperature (HPHT), מדענים יכולים היום ליצור יהלומים שנראים אופטית כמו יהלומים שנכרו באדמה, מכילים את אותן תכונות כימיות ופיזיקליות ובסופו של תהליך הם אפילו מקבלים הסמכה של המכון הגמולוגי של אמריקה (GIA) והמכון הגמולוגי הבינלאומי (IGI).

 

מה ההבדל בין יהלום מעבדה ליהלום טבעי

 

מבחינה ויזואלית, יהלומים טבעיים ויהלומי מעבדה זהים לחלוטין, ושניהם מצוידים באותה רמת קושי ועמידות. בשנת 2018 הכירה ועדת הסחר הפדרלית של ארה"ב ביהלומי מעבדה כאמיתיים. לא זו בלבד, אלא שגם המכון הגמולוגי של אמריקה (GIA), המדרג יהלומים שגודלו במעבדה מאז שנת 2007, מסכים עם ההנחה הזו. החל מה-1 ביולי 2019, הוחלט כי בדו"חות יהלומים שגודלו במעבדה של GIA ובדו"חות זיהוי לא ישתמשו יותר במונח סינטטי כדי לתאר יהלומי מעבדה.

 

ובכל זאת - מה ההבדל בין יהלום מעבדה ליהלום טבעי?

יהלומים טבעיים נוצרים בלחץ הנוצר קרום כדור הארץ במשך מיליוני שנים, ולאחר מכן הם עוברים תהליך של כרייה, חיתוך וליטוש. יהלום שגדל במעבדה עובר תהליך דומה – פשוט בתנאי מעבדה.

למעשה, התהליך המשמש ליצירת יהלום שגדל במעבדה מקצר את זמן הגידול באופן משמעותי, ממיליוני שנים לחודשיים.ההבדל הממשי היחיד שיש בין יהלום מעבדה ליהלום טבעי, 

הוא שבאחרון יש כמויות זעירות של חנקן וביהלומי מעבדה אין כלל. זהו אחד הסימנים בהם משתמשים גמולוגים כדי לזהות האם יהלום גדל בתנאי מעבדה או בתנאים טבעיים.

מה זה יהלום מעבדה

כיצד מיוצרים יהלומי מעבדה?

יהלומים טבעיים נוצרים בלחץ הנוצר קרום כדור הארץ במשך מיליוני שנים, ולאחר מכן הם עוברים תהליך של כרייה, חיתוך וליטוש. יהלום שגדל במעבדה עובר תהליך דומה – פשוט בתנאי מעבדה.

 למעשה, התהליך המשמש ליצירת יהלום שגדל במעבדה מקצר את זמן הגידול באופן משמעותי, ממיליוני שנים לחודשיים. 

ההבדל הממשי היחיד שיש בין יהלום מעבדה ליהלום טבעי, הוא שבאחרון יש כמויות זעירות של חנקן וביהלומי מעבדה אין כלל. זהו אחד הסימנים בהם משתמשים גמולוגים כדי לזהות האם יהלום גדל בתנאי מעבדה או בתנאים טבעיים.

 

בשורה התחתונה – האם מומלץ להתחדש ביהלום מעבדה?

בהחלט! זהו יהלום בחיתוך מושלם, המדורג במעבדות גמולוגיות מוסמכות ממש כמו יהלום טבעי, וממש כמו יהלום רגיל תוכלו לבחור ביהלומי מעבדה עם רמות חיתוך שונות ודרגות ניקיון שונות המכתירות אותו כיהלום מצוין, טוב מאוד, טוב או גרוע. הוסיפו לכך את העובדה שמדובר בחיסכון כספי אדיר לעומת יהלום טבעי ותקבלו את היהלום המושלם!

אז אחרי שהבנתם מה זה יהלום מעבדה ומה ההבדל בין יהלום מעבדה ליהלום טבעי, אודיה תכשיטי יהלומים מזמינים אתכם להציץ במגוון המוצרים הרחב שלנו ולייעץ לכם בכל מה שתצטרכו.

מכירים מישהו שתוכן זה רלוונטי עבורו? נשמח אם תשתפו!
WhatsApp
Facebook
עגלת קניות0
אין מוצרים בעגלה
סגור תצוגה מקדימה
0